Od około miesiąca w mojej kuchni na stałe zadomowiła się kasza jaglana. Przyznam szczerze, że kasza do moich ulubionych nie należy, jednak ta zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Pierwszy raz zaserwował mi ją dobry znajomy. Podeszłam dosyć negatywnie do tego jedzenia, jednak już po kilku kęsach kasza jaglana podbiła moje serce. Od tego czasu zastąpiłam nią całkowicie ziemniaki w domu.

Dlatego dziś mam 7 powodów, dla których warto wprowadzić kasze jaglaną na stałe do swojej diety.
Po pierwsze. Kasza jaglana jest bogata w minerały, których potrzebuje nasz organizm. Jest świetnym źródłem witamin z grupy B oraz E. Także dostarcza sporo mikroelementów np. wapnia, selenu, potasu, żelaza i lecytyny. Znajdziemy w niej również dobrze przyswajalne białka.
Po drugie. Brak glutenu = brak problemu! Niewiele produktów naturalnie nie zawiera glutenu, kasza jaglana jest właśnie jednym z tych wyjątkowych i bardzo zdrowych kasz, które można jeść bez obaw. Polecana jest więc nie tylko chorym na celiakie, ale także prowadzącym dietę bezglutenową. Bezpieczna jest nawet dla małych dzieci, dlatego można im ją podawać już w piątym miesiącu życia.
Po trzecie. Dba o nasz układ trawienny. Kasza jaglana jest nieraz stosowana w przypadku leczenia chorób układu trawiennego. Przede wszystkim zalecana jest na problemy z jelitami, trzustką i nerkami. Jest lekkostrawna i jak wcześniej było wspominane zawiera wiele mikroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania układu trawiennego. Badania udowodniły także, że pozytywnie wpływa na regulację kwasów żołądkowych.
Po czwarte. Dla tych, którzy lubią być piękni. Dlaczego? Mikroelementy zawarte w kaszy jaglanej świetnie wpływają na poprawę struktury skóry, włosów i paznokci. Także spowalnia proces starzenia się.
Po piąte. Na odkwaszenie. Dzięki właściwościom zasadotwórczym jedząc kaszę jaglaną możemy łatwo odkwasić organizm, co bardzo dobrze wpłynie na nasze samopoczucie i stan zdrowia. Zakwaszenie to pierwszy krok do powstania wielu niebezpiecznych problemów!
Po szóste. Dobra SZKOŁA dla seniora. Starsze osoby często zaczynają patrzeć na to co i jak jedzą. Prawidłowo! Do swojej diety powinni także wprowadzić kasze jaglaną, która zdecydowanie dobrze wpłynie na ich zdrowie i samopoczucie. Do tego obniży poziom złego cholesterolu. Jedzenie jej kilka razy w tygodniu poprawia krążenie i eliminuje ryzyko wystąpienia zawału.
Po siódme. Antyoksydanty! Tak, to antyoksydanty wzmacniają organizm i zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia chorób nowotworowych. Mikroelementy zawarte w kaszy jaglanej skutecznie zwalczają wolne rodniki i zapobiegają powstawaniu, oraz rozwojowi komórek nowotworowych.

Spróbuj i Ty. Myślę, że bardzo szybko ja polubisz. Możesz jeść ją z sosem, z masełkiem, albo z warzywami. Na pewno dopasujesz do niej najodpowiedniejszy smak. Nadaje się także na szybkie obiady w 15 minut. Głodny? Zjedz kaszę jaglaną i ciesz się energią przez cały dzień!

Źródło zdjęcia

Agata Krypczyk