Niedospane noce w wakacje występują raczej rzadko, jednak zarówno po zbyt długim śnie, tak jak i zbyt krótkim, cera jest szara, zmęczona. Są jednak sposoby by „postawić na nogi” naszą skórę i nadać jej blasku. Jest to świetny sposób i skuteczny. Ale nie jest to dobre wyjście żeby stosować go na dłuższą metę. Lepiej odpowiednio wypocząć. Ośmiogodzinny sen powinien załatwić tę sprawę.

Witamina C
Tutaj również mamy kilka sposobów. W zależności od tego ile mamy czasu lub który sposób bardziej nam pasuje mamy możliwość wyboru.

Sposób I
Potrzebne:
500 ml butelka wody,
Cytryna

Wyciskamy sok z połówki cytryny do wody. Jeżeli ktoś nie przepada za kwaśnymi napojami może osłodzić sobie lemoniadę cukrem. Mieszamy i chłodzimy (kostkami lodu albo wkładamy do zamrażarki). Lemoniada dobrze chłodzi i szybko poradzi sobie z szarością.

Sposób II
Potrzebne:
Cytryna
Jogurt naturalny

Ten sposób wymaga trochę więcej poświęceń. Cytryna może rozjaśnić delikatnie naszą skórę ale działa bardzo szybko. 4 łyżki jogurtu naturalnego mieszamy z 5 ml soku z cytryny. Dokładnie mieszamy i nakładamy na twarz. Pozostawiamy przez 5-10 minut i spłukujemy bardzo dokładnie.

Ogórek
Łagodzi opuchnięte, podkrążone oczy. Sposób prosty. Przygotowujemy 2 plasterki ogórka i nakładamy na oczy. Pozostawiamy przez 5-10 minut.

Sałata
Liść sałaty rozkładamy na deseczce. Następnie za pomocą tłuczka tłuczemy liść kapusty aż puści sok. Nakładamy na twarz i pozostawiamy na ok.10 minut. Bardzo dobrze łagodzi opuchlizny, podrażnienia

Pomimo tego, że te sposoby działają i nie raz uratowały mnie (szczególnie lemoniada) przed wyglądaniem jak zombie po zarwanej nocy, polecam ośmiogodzinny sen, najlepiej w godzinach 22.00-6.00.

Karolina Winiarek