Często mam niskie, a czasem bardzo niskie ciśnienie, które czasem mi przeszkadza. Przy wartościach poniżej skurczowego 90 miewam zawroty głowy, jest mi słabo i po prostu marzę o tym, by mieć ciśnienie w granicach książkowych. Lekarz uznał, że taka moja natura i jestem wśród wielu, szczególnie młodych dziewcząt, które mają taki problem i ratować się muszą domowymi sposobami.

Jasne, lepiej mieć niższe niż za wysokie ciśnienie, które jest bardzo niebezpieczne i skończyć się może na różne sposoby, jednak wciąż każdy scenariusz jest przerażający. Cieszę się więc, że mam niskie ciśnienie i dziś dzielę się z Wami sposobami, które dostałam od wielu znajomych, lekarzy jak i wyczytałam na internetowych forach.

Każdy z nas jest inny i na każdego zadziała coś innego, być może znajdzie się tu taki oporny organizm, który w nosie będzie mieć każdy ze sposobów, ale wierzę, że uda mi się pomóc każdemu.

Woda z solą

Już samo przyjmowanie płynów wypełnia łożysko naczyniowe i zwiększa szybkość przepływu krwi, a co za tym idzie podnosi ciśnienie, ale z solą działa o wiele lepiej. Pół łyżeczki soli na szklankę wody. Nie smakuje, ale pomaga. Można również wspomóc się napojami izotonicznymi, ponieważ w swoim składzie mają właśnie sól.

Słone przekąski

Tym razem nie woda z solą, a słone paluszki, chipsy, chleb z masłem i dużą ilością soli. Trzeba jednak pamiętać, że nie wolno przesadzać z ilością soli i powinny być to jednorazowe sytuacje, ponieważ sól jest niezdrowa.

Ryby

Ryby w diecie niskociśnieniowca powinny mieć miejsce honorowe i gościć na stole z trzy razy w tygodniu, ponieważ zawierają sód, który jest właśnie także w kuchennej soli. Myślę, że to, że ludzie jedzący kuchnię śródziemnomorską żyją najdłużej wcale nie jest mitem.

Kofeina

Wypicie filiżanki kawy lub herbaty, a nawet szklanki Coli, zjedzenie paru kostek czekolady bądź czegokolwiek innego mającego w swoim składzie kofeinę.

Rodzynki

Wieczorem należy zalać garść rodzynek wodą i zjadać przed śniadaniem. Efekty są widoczne po dłuższym czasie stosowania.

Bazylia

Można uzyskać z niej sok i pić z dodatkiem miodu, ale ja nie potrafię tego zrobić. Drugi sposób z użyciem bazylii jest również skuteczny, a o niebo prostszy – codziennie rano należy żuć pięć listków.

Sok z buraka

Dwa razy dziennie należy pić filiżankę soku z buraków, a efekty w postaci podniesienia się ciśnienia widać już po tygodniu.

Mleko migdałowe

Mleko migdałowe jak i same migdały są sposobem niezwykle starym i stosowanym od lat. Pięć migdałów całą noc moczymy w wodzie, rano obieramy ze skórki, mielimy i dodajemy ciepłego mleka, a następnie pijemy.

Sok z marchewki

Zapewne smaczniejszy niż sok z buraka, a równie zdrowy i korzystnie wpływający na krążenie. Szklanka soku z marchewki z dodatkiem miodu dwa razy dziennie. Możemy albo kupić gotowy sok w szklanej buteleczce, ale zwykle ich ceny przerażają (chyba, że skoczycie do Lidla – najlepsze i najtańsze, a 100% marchewki!) albo samemu w domu w sokowirówce przygotować napój.

Zaparzony rozmaryn

Sposób polecany przez wielu i choć może średnio smaczny, to przecież najważniejszy jest efekt. Należy zaparzyć zioło rozmarynu i pić dwa razy dziennie.

Suchy masaż

Szczotka ze średnio twardym włosiem i paręnaście ruchów ręką potrafię zdziałać cuda. Masaż ciała na sucho poprawia ukrwienie zwiększając jednocześnie nasze ciśnienie – zaczynając od samego dołu (od naszych stóp), a kończąc na brzuch wykonuj na każdej partii ciała parę obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Oczywiście na sam początek warto wybrać się do lekarza, ponieważ niskie ciśnienie może być też objawem różnych schorzeń, a żadne internetowe poradniki nie zastąpią wizyty u specjalisty. Ponadto do domowych sposobów warto dołączyć ruch, który naturalnie podnosi ciśnienie krwi, ale warto dostosować go do naszego samopoczucia, by nie zemdleć, przy setnym przysiadzie czy biegu na sto metrów na czas!

 

Viktoria SKRZYPIEC